Publikačná činnosť A
1. | AAA | Aktivní naslouchání při vyučování (rozvíjení komunikačních dovedností na 1. stupni ZŠ). J. Palenčárová (70 %), K. Šebesta. Praha : Portál, 2006. ISBN 80-7367-101-8. |
2. | AAB | Učíme slovenčinu komunikačne a zážitkovo. J. Palenčárová (50 %), J. Kesselová, J. Kupcová. Bratislava : Slovenské pedagogické nakladateľstvo – Mladé letá, s. r. o., 2003. ISBN 80-10-00328-X. |
3. | ADE | Aktívne počúvanie : podpora komunikácie (1. časť). Kritické listy 2, 2001, č. 6, s. 9-11. MK ČR E 11198. |
4. | ADE | Reflexie o komunikačných zručnostiach. Komenský 126, 2002, č. 9-10, s. 185-187. ISSN 0323-0449. |
5. | ADE | Čo nám bráni v počúvaní? (II. časť). Kritické listy 3, 2002, č. 7, s. 13-15. MK ČR E 11198. |
6. | ADE | Učitelia a komunikačné vyučovanie SJ. Kritické listy 3, 2002, č. 8, s. 17-18. MK ČR E 11198. |
7. | ADE | O komunikačnom vyučovaní SJ na 1. st. ZŠ. Komenský 127, 2002, č. 2, s. 13-17. ISSN 0323-0449. |
8. | ADE | O kladení otázok alebo vieme sa pýtať? Komenský 128, 2003, č. 1, s. 13-17. ISSN 0323-0449. |
9. | ADE | Frazeologické jednotky v učebných textoch SJ, v reči žiakov a učiteľov na 1. stupni ZŠ. Komenský 130, 2006, č. 4, s. 2-10. ISSN 0323-0449. |
10. | ADE | K počúvaniu ako jednej z komunikačných zručností. Komenský 130, 2006, č. 3, s. 2-8. ISSN 0323-0449. |
11. | ADF | Postoje učiteľov ku komunikačnému vyučovaniu. Slovenský jazyk a literatúra v škole 46, 1999/2000, č. 5-6, s. 181-184. ISSN 1335-2040. |
12. | ADF | Vzťah žiakov k vyučovaniu slovenského jazyka. Slovenský jazyk a literatúra v škole 47, 2000/2001, č. 5-6, s. 162-165. ISSN 1335-2040. |
13. | ADF | O komunikačných zručnostiach (1. časť). Orava Journal 2, č. 1, 2001, s. 2-3. ISSN 1335-3497. |
14. | ADF | K základným pojmom komunikačného vyučovania SJ na 1. stupni ZŠ. Slovenský jazyk a literatúra v škole 47, č. 9-10, 2000/2001, s. 283-289. ISSN 1335-2040. |
15. | ADF | Umenie kladenia otázok (O komunikačných zručnostiach; 3. časť). Orava Journal 2, č. 3, 2001, s. 5-6. ISSN 1335-3497. |
16. | ADF | Počúvanie (O komunikačných zručnostiach; 4. časť). Orava Journal 2, č. 4, 2001, s. 55-58. ISSN 1335-3497. |
17. | ADF | Rozprávanie ako komunikačná zručnosť. Slovenský jazyk a literatúra v škole 48, č. 1-2, 2001/2002, s. 12-16. ISSN 1335-2040. |
18. | ADF | Počúvanie ako komunikačná zručnosť. Slovenský jazyk a literatúra v škole 48, č. 7-8, 2001/2002, s. 227-230. ISSN 1335-2040. |
19. | ADF | Aktívne počúvanie na 1. stupni ZŠ. Slovenský jazyk a literatúra v škole 49, č. 5-6, 2002/2003, s. 129-135. ISSN 1335-2040. |
20. | ADF | Písanie ako komunikačná zručnosť. Slovenský jazyk a literatúra v škole 50, č. 1-2, 2003/2004, s. 38-42. ISSN 1335-2040. |
21. | ADF | Frazeologické jednotky v učebných textoch SJ, v reči žiakov a učiteľov na 1. stupni ZŠ. Slovenský jazyk a literatúra v škole 51, č. 5-6, 2004/2005, s. 137-148. ISSN 1335-2040. |
22. | ADF | Analýza vývinu detskej reči ako východisko pri rozvíjaní komunikačných zručností. Slovenský jazyk a literatúra v škole 52, č. 5-6, 2005/2006, s. 150-155. ISSN 1335-2040. |
23. | ADF | Čítanie ako komunikačná zručnosť. Slovenský jazyk a literatúra v škole 52, č. 7-8, 2005/2006, s. 200-204. ISSN 1335-2040. |
24. | ADF | Mediálna výchova na 1. stupni ZŠ. Slovenský jazyk a literatúra v škole 54, č. 1-2, 2007/2008, s. 27-31. ISSN 1335-2040. |
25. | AED | Detská reč a komunikačné vyučovanie slovenského jazyka. Slovo o slove 7, 2001, s. 64-69. ISBN 80-89038-08-5. |
26. | AED | Čo chápeme pod pojmom komunikačné zručnosti? Acta Paedagogicae. Annus II. Prešov : Pedagogická fakulta Prešovskej univerzity, 2002, s. 22-27. Red. Prof. PhDr. M. Turek, CSc. ISBN 80-8068-076-0. |
27. | AED | O najfrekventovanejšej komunikačnej zručnosti. In Studia philologica. Annus X. Prešov : Fakulta humanitných a prírodných vied PU, 2002, s. 38-42. Red. Doc. PhDr. F. Ruščák, CSc. ISBN 80-8068-171-6. |
28. | AED | Komentár k problému kladenia otázok. In Studia philologica. Annus XI. Prešov : Fakulta humanitných a prírodných vied PU, 2003, s. 13-17. Red. Doc. PhDr. F. Ruščák, CSc. ISBN 80-8068-238-0. |
29. | AED | Slovensko-český pasívny bilingvizmus detí a mládeže (sonda do jazykového vedomia detí a mládeže). Slovo o slove 10, 2004, s. 24-33. ISBN 80-8068-290-9. |
30. | AED | Kreatívne písanie v komunikačnom a zážitkovom vyučovaní materinského jazyka na 1. stupni ZŠ. Zborník zo Sympózia o tvorivom písaní. Bratislava : Metodicko-pedagogické centrum Bratislavského kraja v Bratislave 2006, s. 94-97. Red. PhDr. Viera Eliašová, PhD. ISBN 80-7164-409-9. |
31. | AED | Písanie ako proces alebo tvorivé písanie na 1. stupni ZŠ. Slovo o slove 12, 2006, s. 71-78. ISBN 80-89038-08-5. |
32. | AED | Komunikačné a zážitkové vyučovanie materinského jazyka na 1.stupni ZŚ (návrh koncepcie). Návrh kurikulárnej transformácie predmetu slovenský jazyk a literatúra. Bratislava : ŠPÚ 2007, s. 142-154. ISBN 978-80-89225-29-3. |
33. | AED | Reflexie o prvkoch mediálnej výchovy vo vyučovaní materinského jazyka na 1. st. ZŠ. Slovo o slove 13, 2007, s. 247-250. ISBN 978-80-8068-646-8. |
34. | AFC | Rozvíjanie komunikačných zručností žiakov mladšieho školského veku. Komenského poselství člověku a světu. České Budějovice : Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity, 2000, s. 257-263. Red. doc. PhDr. M. Somr, CSc. ISBN 80- 7040-444-2. |
35. | AFC | Umenie počúvať ako hra. Slovo a obraz v komunikaci s dětmi. Hra v komunikaci s dětmi. Ostrava : Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, Katedra českého jazyka a literatury s didaktikou, 2003, s. 92-96. Red. Ing. Mgr. Radomil Novák. ISBN 80-7042-246-7. |
36. | AFC | Slovensko-český pasívny bilingvizmus detí a mládeže v premenách času. Slovo a obraz v komunikaci s dětmi. Komunikace s dětmi v proměnách doby. Ostrava : Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, Katedra českého jazyka a literatury s didaktikou, 2003, s. 5-9. Red. Ing. Mgr. Radomil Novák. ISBN 80-7042-305-6. |
37. | AFC | Frazémy v reči žiakov a učiteľov na 1. stupni ZŠ. Tradiční a netradiční metody a formy práce ve výuce českého jazyka na základní škole. Olomouc : Pedagogická fakulta Univerzity Palackého, Katedra českého jazyka a literatury, 2005, s. 165-173. Red. Mgr. Milan Polák, PhD., Mgr. Kamila Vodrážková. ISBN 80-244-1002. |
38. | AFC | Materinský jazyk komunikačne a zážitkovo (tézy kurikulárnej prestavby predmetu Sj na 1. st. ZŠ). Tradiční a netradiční metody a formy práce ve výuce českého jazyka na základní škole. Olomouc : Pedagogická fakulta Univerzity Palackého, Katedra českého jazyka a literatury, 2007, s. 158-163. Red. Mgr. Milan Polák, PhD., Mgr. Kamila Vodrážková. ISBN 80-244-1002. |
39. | AFC | Prvky mediálnej výchovy vo vyučovanií materinského jazyka (od diskriminácie k demytologizácii). Slovo a obraz v komunikaci s dětmi. Komunikace jako klíč k dětem a mládeži. Ostrava : Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, Katedra českého jazyka a literatury s didaktikou, 2007, s. 5-9. Red. Ing. Mgr. Radomil Novák, PhD. ISBN 978-80-7368-4912-1. |
40. | AFC | O kvalite akademických textov. Tradiční a netradiční metody a formy práce ve výuce českého jazyka na základní škole. Olomouc : Pedagogická fakulta Univerzity Palackého, Katedra českého jazyka a literatury, 2013, č. 2. Red. doc. Mgr. Igor Fic, Dr. Dostupné na: https://www.jazyk-literatura-komunikace.cz/index.php/2-2013/category/24-studie . ISSN 1805-689-X. |
41. | AFD | Postoje učiteľov ku komunikačnému vyučovaniu. Príprava učiteľov : elementaristov na prahu nového tisícročia. Red. PhDr. M. Portik, CSc. Prešov : Pedagogická fakulta, 2000, s. 211-215. ISBN 80-88722-97-7. |
42. | AFD | Stratégie podporujúce aktívne počúvanie vo vyučovaní komunikačno-slohovej výchovy na 1. stupni ZŠ. Príprava učiteľov : elementaristov v novom tisícročí. Red. doc. PhDr. M. Portik, CSc. Prešov : Pedagogická fakulta, 2003, s. 469-474. ISBN 80-8068-146-5. |
43. | AFD | Niekoľko poznámok ku kvalite školských a záverečných prác na vysokých školách. Kvalita života IV. v sociálnych, etických a estetických dimenziách [CD-ROM]. Prešov : Vysoká škola podnikania ISM Slovakia, 2013. s. 109-120. Ed. Mgr. S. Karkošková, PhD. ISBN 978-80-89372-53-9. |